2010-03-04

Dille på blå

Vintern har varit för lång Visst är det härligt där under 1:a advent och fram till jul med lite kyla och tända ljus? Doften av nejlika och glögg, när man sitter i soffan ser ut mot de lätta snöfallet och njuter av värmen inomhus... Visst är det härligt? -Ja, i viss mån! Det är nu mars månad och det har varit kaos i nästan hela södra Sverige, där de inte är vana med snö. Det kan man inte klandra, när jag bodde i Halland var snö någonting fantastiskt att se eftersom det var så sällsynt, men nu är det Idag med stort I, och Idag uppskattar jag inte snö. Kylan räcker nu och har ställt till nog med problem. Jag tror jag talar för många när jag nämner det här, ellerhur? Nu när solen har tittat förbi de här två dagarna, lade man verkligen märke till hur mycket man saknat den. Genast fick man mer energi och kände sig pigg. (Inte undra på att det finns så många människor som går ner i vinterdeprissioner) Det finns ju inget ljus. Ja, ja nu får det vara slut på klagandet, vi är inte långt ifrån värmen nu. Förra gången jag var nere och hälsade på min särbo, då hörde jag småfåglar på morgonen... mmm underbart! Tänk sedan när man får se den första vitsippan, se hur snön smälter mer och mer bort och helt plötsligt behöver du inte dra på dig en austronatdräkt ut för att klara dig undan permafrosten. Det här låter väl dumt, men jag längtar efter pollen, bin, rinnande näsa och varmare klimat. Sedan längtar jag efter små gröna knoppar lite här och var och framförallt den nya vår&sommargarderoben =) Den lilla svarta kjolen kommer visst bytas ut till en beige. Mycket puder, beige och pastell i vår. Mums,mums Jag brukar alltid välja en färg som jag satsar på för varje årstid. Dock är jag lite dålig på att välja till vintern. Förra sommaren var min färg puderrosa, den ska jag även använda denna sommar med. Men framförallt ska jag satsa på royalblå! =) Välj en färg du med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar