2010-03-10

Troll & grå vampyrer

Varje dag lär man sig något nytt! Aldrig tidigare har jag känt till begreppen troll och grå vampyrer, bortsett då från fablernas myter och historier. Borde jag skämmas? njaae... nu vet jag ju faktiskt vad de är, och hur klokare blir man på de här namnen när man redan kände till kunskapen om vad de var för några typer? Jag visste bara inte att de hade några specifika namn :-P höhö Jag är så flexibel att jag gärna lätt byter samtalsämne Dock ska jag inte byta ut det helt utan bara nämna när vi är ändå är inne på det. Jahn Bauer troll är nog det vackraste troll jag skådat. Bilden jag får av ett troll är en lömsk liten typ, gärna oren och full med rackratyg och tovor i sitt lurviga hår. John Bauers bild är mycket vackrare och jag föredrar den här varianten med orden: Skenet bedrar. Andra troll som jag är lite förtjust i är de, ur den underbara serien Trolltyg i Tomteskogen! Här har vi då lilla Fjant! Ja, tillbaka till troll och grå vampyrer. Om jag har förstått det rätt, så finns dem i bloggar, tänkbara forum och ute på olika sajter. Det är helt enkelt människor som lever på andras olycka kan man säga. Ställer gärna till med bråk och konfliker (troll gör det här mer offentligt än vad grå vampyrer gör, Dem bjuder in sig själva och låter sig inte generas av andra) Ja, dem gör väl i princip sitt yttersta för att ställa till det för andra. En del ska även vara riktigt hemska och upplevas som trakasserande typer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar