2010-07-13

Uppdatering

Helgen spenderades i Dalarna, det var verkligen jätteroligt att få träffa mina småsystrar och mammsemummsen! Vi hade trevligt och varmt... saknar dem redan. Det enda som vandrar i systrarnas huvuden är den omtalade mässan Meuwcon. Och för Er som inte vet vad det är, så kan jag berätta att det är en stor Manga/Anime/Japansk mässa för alla som älskar att tävla i att maskera ut sig till olika typer. Allt från Nalle-puh till Naruto.
MeuwCon är Stockholms största konvent, med runt 1200 besökare, inriktat på Japansk kultur. Konventet arrangeras varannat år och är en exklusiv upplevelse där du kan möta likasinnade och njuta av festivalen. Här finns Anime, Spel, Maid-café, konserter och en stor försäljning av Japanska saker!
Mina systrar är lyriska och ska dit och kan inte prata om något annat, det har gått så långt att mamma mutar dem med diverse saker för att de ska kunna prata om något annat. Gårdagen spenderades på Öland med min vän och hans kära moder, det var varmt TOM I VATTNET! Badkrukan Jasmine doppade sig faktiskt. (Nåja iallafall med huvudet ovan ytan) ;) Idag har vännen och jag strosat i Eksjöstad och shoppat lite, jag hann även med två viktiga besök och ett lite roligare. I morgon ska jag klippas :D Just nu sitter jag och njuter av ett oväder som blåst förbi, det har varit så varmt i lägenheten och nu är det så skönt! Äntligen lite svalt. Kvällens schema är mys, spel och planering för morgondagen. Efter klippningen väntar nämligen Gekås och två goda vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar