2010-09-08

En dold talang

Många vet nog inte om att bortsett från målandet och vara knäpp på heltid så har Jag faktiskt en annan talang. Jag visste inte om den först för någon vecka sedan då min sambo skulle få fixa mina egenskaper på Sims 3. Jag skrattade gott åt hans val, klumpig, överkänslig, hopplös romantiker, konstnärlig och.... kockbegåvning?? Jasmine: Kockbegåvning?? O_o
Andreas: Ja, du lagar god mat
Jasmine: Gör jag??
Andreas: Ja i alla fall oftast...

Så trots sarkasmen blev jag riktigt glad, för sambon är väldigt kinkig när det kommer till mat.
I början var grönsaker det äckligaste som fanns, en rejäl utmaning för gräsälskaren Jasmine. Men men, nu äter han grönsaker "oftast" utan protest. Därför ska jag nu dela med mig ett recept som går hem till er som älskar kryddad, stark mat.
Het Kycklinggratäng
Ingridienser:
3 mjuka tacobröd
3 kycklingfilér
1 burk Unclebens oriental chili
1 burk hot tomatsalsa
1 smakrik ost, gärna präst eller liknande, gillar ni milda ostar går det lika bra med hushållsost.
2 matskedar gräddfil
Kryddor: salt, chili och svartpeppar.
Barilla Pasta

Gör så här:
Skär kycklingen i ganska små bitar, inte för små för vi vill fortfarande ha tuggmotstånd och ingen bebismat! Stek bitarna i salt, peppar och chili.
Hyvla rejält med ost!
Blanda ihop Hot tomatsalsa, unclebens oriental chili och gräddfilen i en skål.
Ta en ugnsform och lägg nu lager på lager. först den heta röran, sedan kyckling, därefter tacobröd, sedan ett lager ost och upprepa tills du nästan når toppen av ugnsformen. Som avslut på toppen tar du rejält med ost!

Stoppa in formen i ugnen och låt den vara där i 35-45 minuter på 170-200 grader.
Koka pastan, färdigt att servera =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar