2010-11-22

Varg?

Nu vill jag veta, från er alla som läser det här... Varför Varg är så hatat i Sverige? Det finns mycket delade meningar med vargen och jag har stått neutral i den här frågan för länge. jaja, jag vet vargen äter våra får och vi får inte skjuta... men jag vill ha mer konkret både för och nackdelar med varg. Jag vill höra era åsikter, gärna med källor och länkar. Spelar ingen roll om ni är för eller mot varg, jag vill bara få en större inblick i det här.
varför jag inte kollar upp det själv?
1. Jag är lat idag
2. Det är roligare att höra era åsikter
3. ... räcker inte de två första?

2 kommentarer:

  1. ingen kommer ju knappast att bry sig om att försöka påverka dig genom att skicka massa länkar. Du verkar ju redan ha fast åsikt om detta :)
    Jag håller med dig, jag förstår inte varför vargen är hatad. det beror nog på rädsla helt enkelt.

    SvaraRadera
  2. haha nej uppernbarligen. ;)
    Nja, jag vet faktiskt inte vad jag tycker om detta, för jag vet så pass lite och har ju aldrig fattat gallopen riktigt.
    Det enda jag tycker är att vargar är vackra :S

    Det hade visst blivit en riktigt hulabandula när Magnolias klass tagit upp ämnet.
    Så hoppas på att någon unka liten människa kan ge mig en syn på det hela

    SvaraRadera