2010-09-20

Valet

Vad ska jag säga, eller snarare inte säga? Jag kan säga att jag blir arg, upprörd, tom och... ja, jag vet inte. Jag respekterar en del av dem som valt att rösta på SD, men låt mig då påpeka (EN DEL)!
Det är fel människor som röstar och om det här partiet inte kan stå för att dem är rasistiska, vad är dem då??
Man har sett valfilmerna vardera parti har gjort, om unga ska ha fler jobb, sjukvård ska bli bättre.
OM INTE SD ÄR RASISTER; VARFÖR HAR DEM GJORT EN SÅDAN HEMSK VALFILM?!
Det som gör mig fundersam är att det bara är muslimska kvinnor med barnvagnar... jaha? Låt mig då fråga är det våra enda invandrare i Sverige? Alla från USA, England, Norge, Finland, Tyskland etc etc dem vita invandrarna då?? Är inte dem också invandrare? Jag skäms, min mormor är finsk och är gift med en svensk.
Bägge röstar på SD för dem står starkt för att dem inte gillar invandrare, men det är en sådan dubbelmoral. För han är en gift med en invandrare och hon är en själv!
Och visst, visst är det bra att man tar upp invandrarfrågan men inte fan på det viset. Då kan de partier som leder ta upp frågan på ett bättre sätt.
Men hur kan vi leva med att ha ett sådant här parti i riksdagen?
Jag kan berätta att innan samhällskunskapen, var jag noll intresserad i politik. Jag hatade politik för jag visste inte vad det betydde. Hela början av kursen var skit, tills jag fick läsa om SD, då slog det mig. Nu fattar jag varför vi läser politik! För sådant här vill jag inte ha in i Sverige.
Sedan hör man: "Ja, men det e ju bara invandrare som förstöt för Sverige, dem plundrar, våldtar och skapar gängmedlemmar." Jaha, och det gör inte svenskar med andra ord då eller?? Jag känner mig fruktansvärt ordfattig, jag är för upprörd för att kunna skriva ordentligt... kanske borde jag lugna ner mig innan jag skriver ner...
Sverige är en enda stor bubbla om dubbelmoral och kommer alltid att vara, men en rasiststämpel hade vi väl kunnat slippa...

2 kommentarer:

  1. Förstår du nu mitt megabryt som jag hade i datasalen medan ni satt och jobbade om partierna? Då när någon sa att det var det tråkigaste de någonsin gjort och jag i stort sett skrek att det var det VIKTIGASTE ni någonsin kommer att lära er i skolan? (Usch, nu blev jag arg igen... Inte bra. Andas. Såja...)
    Pussen och kramen!

    SvaraRadera
  2. Jag förstår dig, Nu! Gott och väl. fick mig själv ett litet ryck när syster hade skrivit på bilddagboken att det var det tråkigaste hon varit med om. Så oja jag förstår dig nu!

    SvaraRadera