2010-10-22

För och nackdelar

För och nackdelar med lilla katten

NACKDELAR:
* Trots den jättefina och praktiska klätterställningen, ska hon ändå klösa på de saker hon inte ska klösa på.
* Hennes mat och sand är inte av den billiga varianten, vårt fel eftersom vi vant henne vid det i början.
* Hon är vaken och leker när vi vill sova
* Tycker synd om henne när hon ser ut i fönstret och drömmer sig bort, trots att hon alltid varit innekatt
* Hon ska ha mest plats i sängen

FÖRDELAR
* Trots alla nackdelar raderas de lätt när hon varje dag bevisar sin kärlek för oss.
* När jag kommer hem är hon den första som vill hälsa
* När jag är ledsen väljer hon att trösta mig
* Hon väljer att sova intill oss istället för att sova någon annanstans.
* När vi ska sova är hon den som nattar oss och ser till att vi verkligen lagt oss.
* När vi har fredagsmys sitter hon med oss i soffan och njuter av livet
* Hon visade att hon saknat oss trots kattvakt över en helg
* När hon ser på mig med den där djupa blicken som säger: "jag är lycklig" vet både hon och jag att vi är åtskiljaktiga
* När jag vaknar på morgonen väntar hon tills jag går upp, sedan går vi tillsammans till toan och sedan tillsammans till köket.

Varje dag visar hon sin kärlek till oss, när hon ska pussas, tvätta och trampa till sin lilla bädd intill oss. Jag är så lycklig över att ha en spinnande vän.

bilden är tagen från länken: http://www.google.se/imgres?imgurl=http://static.letsbuyit.com/filer/images/uk/products/original/191/41/domestic-cat-two-chinchilla-cross-kittens-sleeping-in-bed-photographic-print-19141653.jpeg&imgrefurl=http://www.letsbuyit.co.uk/product/35653198/posters/domestic-cat-two-chinchilla-cross-kittens-sleeping-in-bed-photographic-print-23-x-30&usg=__82JY5JMS1H_WPaW0dV_yccNMMSY=&h=450&w=338&sz=48&hl=sv&start=1&zoom=1&itbs=1&tbnid=4VTxGPX58bcVAM:&tbnh=127&tbnw=95&prev=/images%3Fq%3Dcat%2Bsleeping%2Bin%2Bthe%2Bbed%26hl%3Dsv%26gbv%3D2%26tbs%3Disch:1

1 kommentar:

  1. Det finns för- och nackdelar med allt i livet, men så länge man värderar fördelarna högre är det sällan något problem :)

    SvaraRadera