2010-11-09

Kyla, tankar och längtan

Jasmine längtar till mycket
Hon längtar efter värme, sol, studenten, tillsvidareanställning, Mimmi och framförallt hennes sambo.
Visst är det inte ens i närheten av hur distansen mellan oss var förut. Men det känns ändå, veckor kryper fram och det är svårt att fokusera.
Är glad över att det inte är ett år till med det här ituslitandet.
Till råga på allt är det kallt här i dalarna, kylan har satt sig i bröstet på mig och mitt dåliga försvar i kroppen är inte till mycket nytta.
Försöker fokusera på ett prov som ska äga rum i morgon, men musik, film och till och med små patetiskasaker känns mer intressant.
Ja, idag känns det som en bra dag för att klaga, gnälla och sura.
För att krydda min "självömkan" är det på väg in snö = (TÅGFÖRSENINGAR) med andra ord: Jag kommer vara finitopotato när jag anländer i Eksjö nästnästa torsdag.

Schemat kommer lyda:

* Ta dig hem i tid
* När du kommer hem: ta en dusch sen sover du
*Vakna gå till praktiken
* kom hem och fixa iordning din packning
* sov, vakna jobba helgen och förbered dig på två veckors full planering...
Att vara Jasmine är inte lätt men jag vet fan ingen som är bättre på det heller ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar