2010-11-25

En bekännelse

En bekännelse

Jag är krävande

Som personer har vi alla positiva samt negativa sidor. En liten ängel och en liten djävul ;) Idag tänker jag dela med mig av en liten djävul som finns i mig, Jag är krävande! Inte inom alla områden vill säga, men inom många... Jag sätter höga krav på mig själv i princip allt, arbete, skola, prestation, förväntningar från andra men jag sätter också krav på andra. Med en liten skamsen rodnad är det oftast bara en person jag har krav på, POJKVÄNNEN. En del anser att det är uppenbart, " så klart, han står dig ju närmast" och andra kanske tänker "Dumma, Jasmine!"

Men inte tänker jag dra mig igenom det här inlägget försvarslöst inte, i många, många år har jag blivit "trampad på" Jag var ofta en liten grå mus som aldrig vågade säga ifrån. I lågstadiet var jag också sådan, även om folk retades med mig var jag dum nog att hjälpa dem i diverse uppgifter. Och så en dag fick jag nog, varför ska alltid jag rätta mig? Varför kan inte jag få bossa runt lite? Och så blev det, *PAFF* och jag skaffade mig skinn på näsan! Även i början av förhållandelivet var jag lätt att övertala och man kunde bossa runt med mig... även där fick det ta ett slut. Jag var så trött på att ändra mig, och göra den andra personen till lags. *PAFF* jag gav igen!

Är vi inte alla kvinnor och tjejer lite krävande? Speciellt när det kommer till pojkvännen. Du ska faktiskt välja en av jävla massa penisbärare (om man är lagd åt det hållet )och sedan leva med honom tills första och sista lårbenshalsbrytning. Typ.

Jag läste ur en dassbok (ja, jag läser på toan) hur en kvinna vill att drömmannen ska vara:

  • trevlig
  • sportig
  • klok
  • stark
  • ha ett gott uppförande
  • hård men ha ett mjukt sätt
  • känslig men beslutsam
  • romantisk
  • manlig
  • rolig
  • glad men tas på allvar
  • värdig
  • tuff och modig men ändå vara en nallebjörn
  • energisk
  • beskyddande
  • kreativ
  • idérik
  • skicklig
  • ödmjuk
  • förstående
  • elegant
  • konsekvent
  • varm men också sval men ändå passionerad
  • tolerant
  • principfast
  • ambitiös
  • ädel
  • praktisk
  • pragmatisk
  • redo att göra vad som helst för henne
  • återhållsam
  • charmant
  • kapabel
  • trofast
  • alert och vaken
  • drömmande
  • pålitlig
  • redo att göra vad som helst för henne
  • Men framförallt ha en riktigt bra betalförmåga!

Jepp, så varför är det då så svårt att hitta prince perfect?! ^^ Nej, inte ens jag har alla dessa krav, men ska sannigen fram hade jag inte mått dåligt över att ha en sådan här pojkvän...men jag hade nog börjat undra efter tag om han led av personlighetsklyvning

Jag tycker att man ska vara lite krävande, så länge bägge parter ger och tar! Så länge man inte ändrar en person, men man kan med hjälp av andra förbättra sig. En sak som en av mina lärare sa en gång, var riktigt bra tyckte jag! Vi pratade om äktenskap och män då hon säger på ett ungefär: "Skulle det någon dag visa sig att det inte kommer hålla mellan oss, så kommer den eventuellt nya tjejen få en riktigt bra karl. Jag har nämligen tämjt och lärt honom i princip allt, vad en man ska göra och inte göra!"

Jag är krävande när det kommer till ansvar, tillit, ekonomi, respekt, trygghet och bekräftelse! Det är min bekännelse ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar