2010-11-19

Tur för er, era tågbolagsjävlar!

Många gånger har folk kontrat med "Körkort?" När jag gnäller över hur dåligt det är med tågresorna. Till viss del har dessa människor rätt, jag hade kunnat åka när jag ville, stannat när jag ville och äta var jag ville.
Men eftersom jag inte har råd med det förän till nästa sommar, har jag fått leva med Sj och dess usla samarbete!
Jag har säkert under åren lagt ut en summa på tågresor som hade kunnat gå till ett körkort, men å andra sidan hade jag då inte kunnat resa under den här tiden överhuvudtaget...
Av någon anledning skiter det sig alltid i Mjölby, jepp Mjölby. Tågresenärernas skräck! Här kommer allt från tågförseningar på flera timmar, trafikavbrott, elfel och aldrig någon personal på plats! I mjölby har jag fått vänta, och vänta och vänta i många timmar under dessa år.
Eftersom jag tog mig ett tidigare tåg i går hade jag på känn att jag skulle slippa den hemska trafiken i Mjölby men fan med fel jag hade.

Jag säger bara en sak till Er tågbolag, tur för er att jag hann med mitt tåg. NI är fruktansvärt själviska och borde samarbeta MED varandra. det skulle ni tjäna påi längden. (Se bara hur butiker gör, "Ursäkta har Ni?....." "Nej tyvärr, men prova hos .... dme har säkert")
Här är det ingen som förlorar bara för att dem nämner sin konkurrent.
Men istället för "klart vi kontaktar det andra tåget!" får man höra, "Nej det spelar ingen roll, hör vi oss stannar dem inte för vi är inte samma bolag."
Nu kom jag i och för sig fram i tid, men vad fan skärpning på er!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar